Galeria

Zapraszamy do naszego świata klasycznych automobili

Początki motoryzacji nakręcanej na korbkę ...

Hupmobile Phaeton, 1911, USA

Rodzaj, pojemność i moc silnika: ZI/R4, 1835 cm3, 20KM, Prędkość maksymalna:  50 km/h

Amerykańską fabrykę samochodów Hupp Motor Car Company, produkującą pojazdy pod marką Hupmobile, założył w roku 1908 Robert Craig Hupp. Firma produkowała solidne, niezawodne pojazdy. W czasie swojego istnienia firma wyprodukowała ponad 560 tysięcy samochodów. Samochód Hupmobile 20 zalicza się do aut luksusowych. Jest to auto dwudrzwiowe, czteromiejscowe, typu Double Phaeton, turystyczne. Jego nadwozie wykonane jest z drewna. Produkcję zakończono w roku 1941. Jest to najstarszy okaz w całej kolekcji właściciela Grupy Hasco, która liczy ponad 30 zabytkowych aut.

Prohibicja, nielegalne kasyna i dym z luksusowych cygar...

Packard 733 Barn Fresh, 1931, USA

Rodzaj, pojemność i moc silnika: ZI/R/8, 5244 cm3, 81 kW, Maksymalna prędkość: 100 km/h

Packard to jedna z najbardziej znanych w latach 20. i 30. XX wieku amerykańskich marek produkujących samochody luksusowe. Została założona w 1899 roku przez braci Jamesa Warda i Williama Douda Packardów oraz ich wspólnika George'a Lewisa Weissa w Warren w Ohio. Od początku swego istnienia firma Packard koncentrowała się wyłącznie na segmencie samochodów luksusowych. Podczas gdy samochody konkurencji kosztowały od kilkuset do 1000 dolarów, ceny aut tej ekskluzywnej marki zaczynały się od 2500 dolarów. Wysokiej cenie odpowiadała jakość konstrukcji i wykonania aut, które zdobyły wysoką renomę wśród nabywców. Przez dekady Packard był synonimem luksusu i symbolem wysokiego statusu społecznego czego najlepszym odzwierciedleniem był slogan firmy: „Dlaczego Packard jest tak kosztowny? Zapytajcie o to człowieka, który Packarda posiada”. Marka Packard była także szeroko znana poza USA – auta tej marki były obecne na rynkach w 61 państwach.

Lata 20-ste, lata 30- ste i Al Capone na ulicach Chicago...

Hudson Terraplane Sedan, 1937, USA

Rodzaj, pojemność i moc silnika ZI/R6, 4211 cm3, 80,96 kW,Prędkość maksymalna:140 km/h

W roku 1909 ośmioosobowa grupa przedsiębiorców z Detroit (m.in. Roy Dikeman Chapin i Howard Earle Coffin) stworzyła na rynku amerykańskim nową markę samochodu "Hudson". Nazwa pochodziła od nazwiska milionera, Josepha L.Hudsona, właściciela domu handlowego w Detroit. Celem firmy była produkcja aut, których cena nie przekraczałaby jednego tysiąca dolarów amerykańskich.  Pierwszy samochód spełniający te założenia, Hudson „Twenty”, wyjechał z fabryki 3 lipca 1909 roku. Pod koniec lat 20-tych Hudson Motor Car Company należał do przodujących koncernów samochodowych na świecie. Przełomowym momentem w działalności koncernu było wprowadzenie w 1916 roku modelu Super Six - nazwa pochodziła od 6-cylindrowego silnika, montowanego seryjnie w pojeździe, uznanego przez American Automobile Association za najmocniejszy i najbardziej wytrzymały silnik na świecie. Dzięki niezbyt wygórowanej cenie, model Terraplane pomógł Hudson Motor Car Company przetrwać Wielki Kryzys lat 30’stych, produkcję auta zakończono w roku 1938.

Powojenna elegancja i szyk amerykańskich elit...

Packard Super 8 Custom, 1948, USA

Rodzaj, pojemność i moc silnika: EI/R8, 5350 cm3, 145 KM, Prędkość maksymalna: 150 km/h

Packard Super Eight, produkowany w latach 1933/1934 oraz w latach 1950/1951 to największy model amerykańskiej marki Packard, spośród modeli Eight. Packard Super Eight był luksusowym okrętem flagowym marki Packard z ośmiocylindrowym silnikiem. Był to jeden z ostatnich samochodów z przeznaczeniem na całoroczną limuzynę do miejskiej jazdy z szoferem w zawrotnej cenie 4 820 USD. Autorem projektu maski auta był topowy w automobilowym świecie projektant - Howard „Dutch” Darrin. W roku 1948 model Packard Super Eight został przez New Yor Fashion Academy, wyróżniony tytułem „Fashion Car of the Year”. Ilość sztuk wyprodukowanych w tym modelu: 100.

Limuzyna dla prawdziwego angielskiego Gentlemena...

Bentley S1, 1957, United Kingdom

Rodzaj, pojemność i moc silnika: ZI/R/6, 4887 cm3, 102 kW, Prędkość maksymalna: 166 km/h

W 1931 roku brytyjska firma Bentley Motors, Ltd połączyła się z fabryką Rolls-Royce Motor Cars, zachowując przy tym swoją markę. Efektem współpracy marek była seria „S”, której produkcję rozpoczęto w 1955 roku a zakończono w 1959. Typ „S” odnosił się zarówno do „Silver Cloud” firmy Rolls-Royce, jak również do serii „S” firmy Bentley. Były to luksusowe, reprezentacyjne modele Bentley oparte na wzorach Rolls Royce. Auta różniły się między sobą chłodnicą, emblematami i figurkami na maskach a wybór tych elementów należał do klientów. Bentley S1 dostępny był jako 4-drzwiowy saloon lub 2-drzwiowe coupé, oferowany w najwyższej klasie „luxury car” – symbolu wysokiego statusu społecznego. Ten model pozostał w niezmienionej formie aż do roku 1965 kiedy został zastąpiony przez auta z Serii T.

Czar i blichtr rodem z bulwarów Holywood...

Cadillac SDV Sedan de Ville, 1959, USA

Rodzaj, pojemność i moc silnika: ZI/V/8, 6384 cm3, 309 kM, Prędkość maksymalna: 180 km/h

Firma Cadillac powstała w 1902 roku i została nazwana imieniem francuskiego szlachcica Antoine’a de la Mothe Cadillaca, założyciela miasta Detroit. Początki firmy sięgają już 1899 roku. Złote lata amerykańskiej motoryzacji to lata 50-te i 60-te, okres niesamowitego rozkwitu amerykańskiej gospodarki przypieczętowany pierwszym lotem na księżyc. Najbardziej charakterystycznym elementem stylistyki Cadillaca tamtych lat były skrzydła-płetwy,umiejscowione po bokach bagażnika. Twórcą tego kierunku był Harley Earls, jeden z najsłynniejszych projektantów w GM. Z biegiem lat skrzydła były coraz większe i coraz bardziej majestatyczne, by osiągnąć szczyt w 1959 roku. Innym bardzo charakterystycznym elementem była zawijana po bokach szyba przednia. Szyba o tym niepowtarzalnym kształcie po raz pierwszy pojawiła się w 1953 roku. Cadillac od lat kojarzony był z luksusem a zarazem prestiżem. Markę doceniło wiele znanych osobistości, m.in.: Franklin. D. Roosevelt, Dwight D. Eisenhower, Richard Nixon, Pius XII, Jan XXIII, Fred Astaire, Elvis Presley, Marilyn Monroe, Salvador Dali.

My name is Bond :) Klasyka gatunku w brytyjskim wydaniu.

 Jaguar XK-E S2, 1970 , United Kingdom

Rodzaj, pojemność i moc silnika: ZI/R6, 4235 cm3, 198 kW, Prędkość maksymalna: 241 km/h

Brytyjska marka luksusowych samochodów, Jaguar Motors Ltd. została zarejestrowana w Wielkiej Brytanii w roku 1945. Obecnie należy do indyjskiego koncernu TATA MOTORS choć siedziba firmy wciąż znajduje się w Wielkiej Brytanii. Jaguar E-type - model sportowego samochodu marki Jaguar, produkowany w latach 1961-1975 przez brytyjską markę Jaguar Motors Ltd. Samochód ten jest połączeniem wyjątkowego wzornictwa oraz luksusu w konkurencyjnej cenie. Był to jeden z niewielu modeli, w których wspomaganie kierownicy i klimatyzacja były dostępne już w wersji podstawowej. W latach 60’tych uważany był za ikonę motoryzacji. Serię S produkowano w latach 1968 -71. Samochód zajął pierwsze miejsce w rankingu „100 najpiękniejszych samochodów wszechczasów”. Ranking prowadzony był przez brytyjski dziennik „The Daily Telegraph”.

Rządowa amerykańska limuzyna w najlepszym stylu...

 Lincoln Continental Mark V, 1978 , USA

Rodzaj, pojemność i moc silnika: ZI/V/8, 7538 cm3, 355 KM, Prędkość maksymalna: 175 km/h

Lincoln Continental Mark V - luksusowy samochód osobowy produkowany przez amerykańską firmę Lincoln w latach 1977-1979. Do napędu używano silników V8 o pojemności 6,6 oraz 7,5 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Prezentowane auto zostało wyprodukowane z okazji jubileuszu firmy w wersji limitowanej – jako duże sportowe 2-drzwiowe coupé. Silnik auta ma pojemność aż 7,6 l! Ilość sztuk wyprodukowanych w tym modelu: 1000.

 

Zapomniane, pokryte rdzą, niepotrzebne...

A to autko nad którym aktualnie pracujemy :) Dzięki nam odzyska dawną świetność i blask. Znów będzie cieszyć oczy swoich właścicieli i dostarczać im wspaniałych wrażeń podczas jazdy.
Zapraszamy do obserwowania postępów prac o których będziemy na bieżąco informować. To także miejsce, w którym z chęcia zamieścimy relację z napraw Państwa auta zabytkowego. Gwarantujemy, że Państwa zabytkowy automobil zostanie potraktowany z należną mu troską. Serdecznie zapraszamy do Hancars!

 

 

 

scroll up